مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد ادامه حملات رژیم صهیونیستی در غزه و افزایش تعداد شهدا رئیس‌جمهور آلمان کنفرانس درباره جنگ غزه را لغو کرد تاکید شی جین‌پینگ و بلینکن بر تثبیت روابط آمریکا و چین با رویکردی مثبت و سازنده ویدئو | شناسایی و دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در ارومیه امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد مقامات نظامی ایران و هند بر گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی تاکید کردند فرمانده گروه شهید دکتر حمزه صادقی مشهد: جبهه فرهنگی در خط مقدم قرار دارد رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است | با اراده پولادین مردم تحریم‌ها به نتیجه نرسیده است وزیر دفاع روسیه: گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان تهدید اصلی آسیای مرکزی هستند علل هم‌پیمانی اردن با رژیم‌صهیونیستی روایت نماینده شهرآرا از دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب | متفاوت‌ترین سفر زندگی‌ام بود نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به رؤسای دانشگاه‌های آمریکایی در حمایت از غزه مذاکرات آشتی میان حماس و فتح به میزبانی چین برگزار خواهد شد مقاومت عراق درباره حمله به هدفی حیاتی در حیفا بیانیه صادر کرد یک هفته قبل از انتخابات زمان تبلیغات داوطلبان دور دوم بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید | عوارض نسل قدیم دارو‌های سرماخوردگی‌ گفت‌وگوی تلفنی وزیر امور خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف‌شده
سرخط خبرها

امیرعبداللهیان: حماس آماده تبادل اسرای غیرنظامی است | صهیونیست‌ها با زمان بازی می‌کنند

  • کد خبر: ۱۹۴۷۷۵
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۵
امیرعبداللهیان: حماس آماده تبادل اسرای غیرنظامی است | صهیونیست‌ها با زمان بازی می‌کنند
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در ژنو حضور دارد با رئیس صلیب سرخ جهانی دیدار و درباره وضعیت بحرانی و نسل‌کشی در غزه به گفت‌وگو پرداخت.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی و به منظور رایزنی درباره وضعیت غزه و ضرورت توقف جنایات رژیم صهیونیستی و رفع محاصره غزه و ارسال کمک‌های انساندوستانه به مردم این منطقه و در ادامه رایزنی‌هایش در یک ماه گذشته در ژنو حضور دارد، امروز (چهارشنبه) ۲۴ آبان ماه با خانم «میریانا اسپولیاریک ایگر» رئیس صلیب سرخ جهانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه برنامه و دیدارهای خود در ژنو در خصوص بحران جاری غزه، با خانم میریانا اسپولیاریک رئیس کمیته بين‌المللی صلیب سرخ دیدار و گفتگو کرد.
 
وزیر امور خارجه کشورمان با تشکر از مواضع و تلاش‌های رئیس و کمیته بين‌المللی صلیب سرخ در خصوص تراژدی انسانی در غزه، شرایط در غزه را سخت و پیچیده توصیف کرد. وی با تبیین تلاش های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در خصوص موضوعات انسانی غزه و تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران مخالف گسترش دامنه بحران در سطح منطقه است، نقش کمیته بين‌المللی صلیب سرخ در خصوص موضوعات انسانی غزه را بسیار مهم توصیف کرد.

امیرعبداللهیان گفت رژیم صهیونیستی اجازه پیشرفت در موضوعات انسانی را نداده و رویکردهای مثبت حماس در خصوص اسرا را بی نتیجه گذاشته است.

 امیرعبداللهیان افزود حماس حسن‌نیت خود را در خصوص موضوع اسرای غیرنظامی نشان داده و آماده تبادل اسرای غیرنظامی است، اما رژیم اسرائیل با زمان بازی می کند و وزیر خارجه این رژيم با آوردن خانواده‌های برخی اسرای اسرائیلی به ژنو، در حال مظلوم‌نمایی است.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت دولت آمریکا نیز شدت جنگ علیه غزه را با حضور و حمایت تمام عیار خود از رژیم صهیونیستی افزایش داده است.
 
دکتر امیرعبداللهیان به تبیین دیدگاههای کشورمان در خصوص راههای پایان دادن به بحران جاری در فلسطین و نوار غزه پرداخت و با اشاره به اینکه تاریخ منازعه فلسطین به ۷ اکتبر برنمی گردد، گفت حماس و گروه‌های مقاومت حرکت‌های آزادیبخش در مقابل اشغالگری هستند و رژیم صهیونیستی در واکنش به اقدام‌ مشروع مقاومت ضداشغالگری، با کشتار بیش از ۱۴ هزار نفر ار شهروندان مظلوم فلسطین در غزه، اصل حقوقی تناسب و تفکیک را بطور فاحش نقض کرده است.
 
امیرعبداللهیان صلیب سرخ بین‌المللی را در منازعات، بخشی از راه حل دانست و افزود صلیب سرخ بين‌المللی با ظرفیت های خود می‌تواند در زمینه اسرا، کمک رسانی به غزه و نیز سایر موضوعات انساندوستانه در غزه نقش موثری ایفا کنید. 

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین از همکاری‌های خوب کمیته بین المللی صلیب سرخ با جمهوری اسلامی ایران تشکر و قدردانی کرد. 

خانم میریانا اسپولیاریک رئیس کمیته بين‌المللی صلیب سرخ نیز گفت این دیدار در زمان خوبی صورت می گیرد، چون طرفین نگران اوضاع غزه هستند.

وی با اشاره به رسالت و مأموریت کمیته بین المللی صلیب سرخ، از اعتماد ایران به کمیته و کمک به انجام ماموریت‌های آن تشکر کرد. 
وی با اشاره به حضور کمیته بين‌المللی صلیب سرخ در فلسطین، ماموریت صلیب سرخ در غزه در شرایط کنونی را حساس و سخت دانست و افزود صلیب سرخ تلاش می‌کند در عین‌ حفظ بی‌طرفی، به ماموریت‌های خود در حوزه انسانی عمل کند. 

وی با پیچیده دانستن اوضاع غزه، خواستار کمک ایران و سایر کشورها به موفقیت انجام وظایف انسان‌دوستانه صلیب سرخ گردید و افزود ما با درک حساسیت اوضاع، حداکثر تلاش خود را برای کاهش آلام انسانها بکار خواهيم بست.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->